Concert recensie: Jeff Lynne ’s ELO eindigt tour met een hoge noot in Pittsburgh

Jeff Lynne’ s ELO eindigde zijn Amerikaanse tour met een hoge noot in Pittsburgh. ▲
Jeff Lynne ‘ s classic rock band ELO schitterde in een hit beladen donderdag show in PPG Paints Arena. ▲
Jeff Lynne ‘ s ELO leverde een visueel kleurrijke, publiek aangename show op PPG Paints Arena op donderdag. ▲
Dhani Harrison, zoon van The Beatles George Harrison, maakte veel nieuwe fans met zijn optreden donderdag op de PPG Paints Arena opening voor Jeff Lynne ‘ s ELO. ▲
Dhani Harrison, rechts, maakte veel nieuwe fans met zijn optreden donderdag op PPG Paints Arena opening voor Jeff Lynne ‘ s ELO. ▲

PITTSBURGH-je had gemakkelijk kunnen vergeten hoeveel hits Jeff Lynne ‘ s ELO bereikte, totdat de band ze de een na de ander begint af te rollen.Een bijna uitverkochte publiek van PPG Paints Arena genoot van die herinnering tijdens de triomfantelijke einddatum van een Amerikaanse tour.

het 12-koppige ensemble, bestaande uit twee support vocalisten, twee cellisten en een violist, vertoonde geen tekenen van tourmoeheid en leverde een muzikaal volbracht, publiek aangenaam optreden.

ze speelden niet minder dan 11 nummers die je als classic-rock staples zou kunnen classificeren, waardoor de hitparade slechts twee nummers inging met Evil Woman.”

The bearded, sunglasses-sporting Lynne stond in het middelpunt, tokkelde gitaren en zong in een bereik dat niet groot was, maar niettemin effectief en trouw aan radio vorm. Hij ving vooral de juiste emotionele tenor passend bij de eenzaamheid in “telefoonlijn,” als groene lasers schoot omhoog naar de spanten (goed om te zien die een comeback deze zomer).Iain Hornal deelde de leadzang op een aantal nummers, hoewel de grootste momenten kwamen in selecties zoals “All Over The World” waar Lynne werd gesteund door vijfkoppige harmonie van zijn doorgewinterde band.”Showdown” bood heldere, expressieve gitaar, humeurige synth en strijkers, en een slinky baslijn.”Do Ya” verhoogde de spanning met een van de grootste openingsgitaarriffs uit de jaren ’70 en een compositie waarin de volle orkestrale sound van de band met tussenpozen doorsneden werd door meer pure blasts van de gitaar, geleid door de in-demand zes-stringer Milton McDonald.Als je je ooit afgevraagd hebt waar Trans-Siberian Orchestra of spin-offs als Rocktopia vandaan kwamen, kijk dan niet verder dan ELO.

deze sectie met drie vrouwen voegde veel toe. Jessie Martin leverde een van de opvallende momenten van de nacht, zaag weg op die mooie, en durven we zeggen een beetje griezelig, viool noten die lanceren en later trekken de power-pop hit “Livin’ Thing.”Ze gebruikte korte herhaalde slagen, en lange sierlijke, indien nodig. Zoals de meeste ELO nummers,” Livin’ Thing ” werd ook overspoeld in synth, dubbele gitaren (akoestische led in dit geval) en zwevende multivocalen.Hoewel een van de meest favoriete afhaalmaaltijden van The night een simpeler gestructureerd, rootsy rocknummer was, toen Lynne “Handle With Care” uitbrak uit zijn dagen met de supergroep The Traveling Wilburys. Om de Stemverzen van George Harrison te verwerken, bracht Lynne de goed ontvangen openingsact Dhani Harrison terug op het podium. Hier komt de zoon, goed, zoals Dhani eruit zag en klonk als zijn Fab Four vader.

Lynne verdiepte zich ook in enkele aangename diepere stukken, waaronder de opera-beginnende, old-school rockende “Rockaria!”en” Shine a Little Love ” met zijn beetje een disco beat.Muzikaal directeur Mike Stevens introduceerde de band, spaar voor last Lynne, die echt geraakt leek door de staande ovatie die hij kreeg.

ze sloegen nogal een homestretch, te beginnen met “Sweet Talkin ‘Woman”, “Telephone Line” (met fans die de arena oplichten met smartphones), en een heerlijk onbezonnen en springerige “Don’ t Bring Me Down”, terwijl bandleden in verschillende richtingen wezen tijdens het over-the-top “Groos” deel (of “Bruce” afhankelijk van welke lyrische lore je gelooft). Misschien werd de band op dat moment een beetje vrolijk met de finish van hun tour in zicht. Bassist Lee Pomeroy deed a little duck walking, wat een voorbode was van de levendige cover van Chuck Berry ‘ s Roll Over Beethoven.”

maar eerst kwam “Turn to Stone,” verdienen een mid-song publiek juichen toen de band genageld het snel gezongen couplet, dan de Beatlesque “Mr. Blue Sky.”

Lynne werd grotendeels beïnvloed door The Beatles, dus het was een leuke touch hij tikte Harrison, een levenslange vriend, als voorprogramma van zijn tour.Harrison won het publiek door gitaar, orgel en zang te spelen met zijn alternatieve rockband. Hun nummers hadden een diepte en een serieuze, humeurige toon, zelfs degene waar Harrison tokkelde een ukulele en zong, “It’ s only me trying not to be myself.”

hij had een beleefde, vrolijke verstandhouding met het publiek, waarbij hij de fan bedankte die riep: “Happy birthday!”(Harrison werd die dag 41), en eindigde zijn set met een bemoedigend pleidooi: “wees goed voor elkaar, Ja?”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.